Κάμπος
Στρατής Βογιατζής«Τα ζώα εισχώρησαν στη φαντασία μας καταρχήν ως αγγελιαφόροι και ως υποσχέσεις», γράφει ο John Berger στο Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Στο αξιοσημείωτο βιβλίο του Κάμπος ο Στρατής Βογιατζής επιστρέφει στη φαντασία μας ένα εξαιρετικό εύρος από ζώα. Είτε όμως βλέπουμε ένα παγόνι να ανοίγει σαν βεντάλια τα φτερά του είτε μια κατσίκα να κοιτάζεται στον καθρέφτη, οι υποσχέσεις που μας δίνουν αυτά τα ζώα είναι ανεξιχνίαστες. Όπως και για τις μοναχικές μορφές που περιπλανιούνται στα μαγικά τοπία του Βογιατζή, ένα μόνο μήνυμα μπορούμε να λάβουμε: Είμαστε χαμένοι στον παράδεισο.
(ALEC SOTH, από την παρουσίαση της έκδοσης)
Η αντικαταβολή είναι διαθέσιμη με την εταιρεία μεταφορών:
IDS Courier
Στον Κάμπο της Χίου, τόπο επιφανών ελληνικών οικογενειών της διασποράς, με τα οικόσημα και τα αρχοντικά, τα περιβόλια με τα εσπεριδοειδή και μια διαρκή κατοίκηση στο χρόνο από τον 14ο αιώνα και έπειτα, μας μυεί ο Στρατής Βογιατζής. Ο αφηγητής του βιβλίου ως ένα πορώδες πλάσμα περιπλανιέται στη τοπογραφία του Κάμπου, αναδιφά σε ιστορικά αρχεία, αλληλοεπιδρά με τους κατοίκους και τα ζώα του τόπου, φωτογραφίζει, καταγράφει μαρτυρίες, συσσωρεύει πειστήρια τα οποία ταξινομεί και αναδιατάσσει, όπως ο ίδιος όμως παρατηρεί όσο συνενώνει τα διάφορα κομμάτια του παζλ τόσο πιο αινιγματική γίνεται η εικόνα που αποκαλύπτεται. Μέσα από αυτές τις συμβιώσεις που προκύπτουν και συμπλέκονται ριζωματικά ως ένα ιδιότυπο είδος φράκταλ, ο δημιουργός διερωτάται υπαινικτικά και με αρκετή δόση ειρωνείας πάνω στις δυνάμεις εκείνες που συνωμοτούν και συγκροτούν αθέατα το χαρακτήρα κάθε τόπου, για την έννοια της κατοίκησης σε ένα ασθμαίνοντα δυτικό πολιτισμό και μια ανιμιστική φύση που βλασταίνει πλάι του.
Ο Κάμπος στο τέλος μεταμορφώνεται σε ψηφιδωτό από παραβολές και ιστορίες, εικόνες μυθοπλαστικές ή πραγματικές, συμβάντα και επιστολές από το παρελθόν, βιογραφίες ανθρώπων, αποκόμματα από εφημερίδες, παιδικές μνήμες και εντυπώσεις του αφηγητή ο οποίος μέσα από παρεκβάσεις, λοξοδρομήσεις και επαναλήψεις, συναρμόζει με παιγνιώδη τρόπο. Είναι δύσκολο να πούμε ολοκληρώνοντας την ανάγνωση των κειμένων και τη θέαση των εικόνων αν ο Κάμπος είναι ένας τόπος πραγματικός ή μυθολογικός, αν έχουμε να κάνουμε με μια έρευνα ανθρωπολογική ή ένα παραμύθι, για ένα πολιτικό έργο ή μια παρωδία καταστάσεων, ή τελικά για όλα αυτά μαζί.
Ο αναγνώστης παρόλη την έξαψη της εξερεύνησης του μυθιστορηματικού αυτού τόπου σύντομα βρίσκεται παγιδευμένος σε ένα λαβύρινθο, να περιπλανιέται σε ένα χώρο αυξημένης εντροπίας όπου τα ζώα εκτοπίζουν σταδιακά τους ανθρώπους, οι μνήμες γεννούν νέες χωρικές συσχετίσεις και το μυστήριο υπονομεύει διαρκώς τον ορθολογισμό. Όπως σημειώνει ο σπουδαίος Άλεκ Σοθ ένα μόνο μήνυμα μπορούμε καταλάβουμε, όταν διεισδύσουμε μέσα από τους ψηλούς μαντρότοιχους στον κόσμο του Κάμπου «είμαστε χαμένοι μες στον παράδεισο».
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΕΝΝΕΑ ΜΟΥΣΕΣ
ΦΛΟΥΔΕΣ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΟΥ
ΠΕΡΙΒΟΛΑΡΗΔΕΣ
ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ
ΚΟΛΟΜΒΟΣ ΚΑΙ ΠΟΠΗ
ΒΕΓΓΕΡΑ
ΑΥΓΟΥΛΑΚΙΑ ΦΡΕΣΚΑ
ΚΟΡΣΑΚΩΦ
ΜΥΚΗΛΙΟ
ΟΜΟΙΟΜΟΡΦΙΣΜΟΣ
TANTELLA LUCRIOSA
COMTE DE MARCELLUS
ΣΚΥΛΙΤΣΙΚΟ
ΜΕΤΑΚΟΜΙΣΗ
ΡΟΖ ΓΟΥΡΟΥΝΙ
ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΛΕΚΤΙΚΗΣ
ΑΝΕΣΤΑΤΗΣ
ΓΕΛΟΥΔΕΣ
ΚΑΡΑΚΑΞΕΣ
ΠΡΟΞΕΝΙΟ
ΠΛΩΤΙΝΟΣ ΡΟΔΟΚΑΝΑΚΗΣ
ΞΥΣΜΑ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΟΥ
ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ
ΓΙΩΡΓΗΣ
ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ
ΠΗΓΑΔΙΑ
ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΚΑΙ ΤΟ ΚΥΡΙΟ
ΤΟ ΒΥΣΣΙΝΙ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟ
- Διαστάσεις
- 21 x 14
- Συγγραφέας/εις
- Στρατής Βογιατζής
- Εκδότης
- Άγρα
- ISBN
- 9789605054045
- Σελίδες
- 168
- Εξώφυλλο
- Μαλακό
- Γλώσσα
- Ελληνικά